Firea face noi promisiuni fantasmagorice pentru traficul din București
Gabriela Firea s-a lăudat cu stadiul avansat în care au ajuns proiectele Primăriei Capitalei pentru îmbunătățirea infrastructurii, dar opoziția o acuză că niciunul nu este încă terminat.
Miercuri, 29 august, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a susținut o conferință de presă în care a prezentat stadiul în care se află proiectele de modernizare a infrastructurii Bucureștiului.
Pe alocuri, discursul ei a semănat cu unul plin de promisiuni dintr-o campanie electorală și nu a ezitat să dea vina pe cei de dinaintea ei care nu au gestionat cum trebuie proiectele, iar finalizarea lor a fost fie amânată, fie blocată. A prezentat, însă și detalii optimiste despre proiecte mai vechi:
„Primul proiect pe care vreau să vi-l aduc în atenţie este străpungerea Ciurel – Nod Virtuţii. Acest proiect trebuia să fie finalizat acum 4 ani de zile, când l-am preluat era un proiect complet blocat, erau grave probleme financiare. S-au făcut eforturi pentru recuperarea întârzierilor astfel încât tronsonul e realizat în proporţie de 90%. Procentele sunt aproape de finalizare, termenul de finalizare e strâns legat de exproprieri”, a declarat Firea.
În ceea ce privește străpungerea Autostrada A1 – Bucureşti – Piteşti, aceasta presupune demolarea a 20 de imobile, ceea ce îngreunează avansul rapid al lucrărilor. Este avută în vedere și modernizarea Bulevardului Ghencea care va avea două benzi pe sens dar şi piste de biciclete.
Când vine vorba de rezolvarea traficului sufocant din Capitală, încă ne lovim de mai multe probleme, iar una dintre cele mai mari este stagnarea lucrărilor de pe Fabrica de Glucoză, arteră intens circulată dimineața și seara, pentru că este o zonă în care se regăsesc numeroase centre de servicii: „Am găsit acolo o situaţie nefericită, costul total este de 12,3 milioane de euro, termenul de execuţie este de 15 luni de la demararea lucrărilor”, se scuză Firea.
„Pasajul Doamna Ghica are termen de finalizare 3 luni, în timp ce pasajul Andronache are termen de finalizare trei luni. Au fost identificate nouă zone cu circulaţie intensă şi vor fi construite 11 pasarele ciclopietonale, contractul a fost deja semnat”.
Fie că sunt sau nu terminate lucrările, contractele au fost onorate cu sume fantastic de mari.
Pentru realizarea pasarelei pentru pietoni de la Fântâna Miorița, pe șoseaua București – Ploiești, la pasajul de cale ferată, ce ar trebui să aibă o lungime de 140 de metri și o lățime de 3 metri, a fost nevoie de 1,6 milioane de euro.
De asemenea, lucrările de utilități din cartierul Henri Coandă sunt în plină desfășurare. Proiectul este împărțit în 2 loturi și vizează introducerea rețelelor de alimentare cu apă caldă, canalizare, iluminat public și drumuri aferente ansamblului de locuințe. Până în acest moment, lucrările la străzi sunt realizate în proporție de 60%, cele la rețelele de alimentare cu apă caldă se află în stadiul de 95%, iar cele la canalizare la 98%, potrivit datelor menționate de Firea.
Opoziția USR-istă îl critica însă pe primarul Capitalei:
”Deși a avut pe mână cele mai mari bugete pe care le-a avut Capitala vreodată, Gabriela Firea a eșuat lamentabil. Niciun mare proiect de infrastructură nu este finalizat, nicio mare investiție nu a fost măcar demarată în București, nicio problemă structurală nu și-a găsit soluție. Banii au fost în schimb risipiți iresponsabil pe companii care nu funcționează, pe circ și statui, pe stimulente inutile și pe tot felul de improvizații fără nicio viziune”, scrie într-un comunicat USR, potrivit G4Media.
”S-a ajuns astfel, ca anul trecut și în acest an sumele cheltuite efectiv pentru dezvoltarea Capitalei să fie mult mai mici decât cele prevăzute inițial în buget. Astfel, după primele 6 luni ale anului 2018, cheltuielile pentru dezvoltare sunt abia la 8% din cât era prevăzut. Adică din 1,3 miliarde de lei prevăzuți pentru prima jumătate a anului, Gabriela Firea a cheletuit doar 110,4 milioane de lei pentru dezvoltare.”